Ik schrijf zakelijke en verhalende teksten die verschil maken. Je kunt mij inzetten als je storytelling wilt gebruiken voor marketing, organisatieverandering of strategische vraagstukken. Maar ik kan ook jouw persoonlijke verhaal voor je onder woorden brengen.
Wat bijvoorbeeld?
- Je kunt mij een korte of lange non-fictietekst laten schrijven. Denk daarbij aan een blog, (internet)artikel, interview, whitepaper, boek, rapport, speech, visiedocument, essay of een discussiestuk.
- Met een wetenschappelijk artikel of beleidsdocument als input, schrijf ik een toegankelijke en prettig leesbare tekst voor een breder publiek.
- Ik stel jouw organisatieverhaal op schrift of doe verslag van een organisatieverkenning in en rond je organisatie.
- In de interactie met de deelnemers van jouw webinar kwamen nieuwe inzichten aan het licht. Ik vind de rode draad en schrijf een inspirerende impressie, die je kunt inzetten voor marketingdoeleinden. Zie hier een voorbeeld. Hetzelfde kan ik doen met jouw podcast of opgenomen netwerkgesprek.
- Ook voor een verhalende tekst ben ik te vinden. Ik breng jouw eigen verhaal voor je onder woorden, of dat van anderen. Fictie kan ik ook leveren. Lees maar eens mijn korte verhaal over Johannes, die een zware ochtend heeft als invaller op een basisschool.
- Ik neem schrijfprojecten aan die om een ghostwriter vragen, maar niet voor een scriptie of thesis. Wel help ik studenten met tekstredactie, inhoudelijke support en het verwerken van feedback.
- Nog het allerliefste laat ik me uitdagen door experimentele opdrachten, die gaandeweg vorm krijgen en die ik samen met de opdrachtgever ontwerp.
Mijn weblog geeft een eerste indruk van mijn stijl. Blader door de afleveringen om verschillende onderwerpen en benaderingen te zien.
Rake tekst
Complexe materie zet ik uiteen in heldere, aangenaam leesbare teksten. Vaak lukt het me om taaie informatie zo aantrekkelijk te verwoorden, dat de lezer plezier beleeft aan het lezen. Hij neemt de inhoud ontspannen tot zich, omdat die goed aansluit op zijn voorkennis. De soepele formulering gaat erin als koek.
Analytisch
Ik ben analytisch en word gedreven door inhoud. In nieuwe kennisgebieden kan ik me snel oriënteren. Door mijn brede opleidingsachtergrond bekijk ik de wereld door een historische, een educatieve en een bedrijfskundige bril. Daardoor kan ik een onderwerp vanuit diverse invalshoeken beschrijven.
Storytelling
Ik zet graag verhalende technieken in. Door de inhoud narratief te kaderen, door het bijzondere te beschrijven dat schuilgaat achter de feiten, getallen en gebeurtenissen, breng ik informatie tot leven. Als storyteller zoek ik altijd naar een ‘plot’ in de wirwar van informatie. Die kan de lezer verleiden en verrassen. De lezer voelt zich verbonden met het verhaal, hij kan het onthouden en doorvertellen. Zo transformeer ik informatie in een verhaal dat verschil maakt.